Thursday, March 13, 2014

DÜNYA STARLARI ARTIK İŞ HAYATINDA...





Son zamanlarda biliosunuz buyuk sirketler kendi bunyesine unlu filim yildizlarini,sarkicilari ve unlu spor yildizlarini katmaya basladi. Nedeni ise, unlulerin hayran kitlelerini kullanarak market avantaji saglamak . Mesela bunlardan bir kac ornek;


§     Ashton Kutcher ( Lenovo Urun Muhendisi )

ABD’li tuketicilerle bulusmak isteyen Cinli bilgisayar sirketi ureticisi Lenovo, tablet tasarimi icin Ashton Kuttcher ile anlasma imzaladi. Sozlesmede urunun pazarlamasinda ve  tasarlamasinda Lenovo muhendislerine tavsiyelerini ve urunu gelistirmek icin yardim edilecegi duyuruldu. Asil amacin Kutcher in urunun gelisimi yardimci olmasi degil pazarlama ve urunu sunumunda ki reklam yuzu olmasi amaclanmisti. Cunki Kutcher in Twitter da 15 milyon takipcisi bulunmakta ve yaptigi filimlerle ve tv dizileriylen insanlar tarafindan cok sevildigi icin bu goreve getirildigi bilinmektedir.

§     Justin Timberlake ( MySpace Kreatif Direktor )

2011 yilinda 3,5 milyon dolar yatirim yaptiktan sonra 2013 yilinda sirketin Kreatif Direktoru oldu

§     Leonardo  Di Caprio ( Mobli Sirketiin Pazarlama ve PR destekcisi )

Caprio Mobli firmasina 4 milyon dolar yatirdiktan sonra sirket in yayilmasi ve daha fazla takipci elde etmesi icin kendi sosyal medya sitesinde sirketin reklamlarina yer veriyor.

§     Lady Gaga ( Polaroid Kreatif Direktoru )

Kamera ve gozluk ureticisi olan Polaroid Sirketi, 2011 yilinda lady Gaga yi kreatif Direktorlugene getirdi ve Lady Gaga sirketin reklam yuzu oldu.

§     Rihanna  ( Mac Kreatif Direktoru )

§     Alicia Keys ( Blackberry Kreatif Direktoru )

§     Will.i.am. ( Intel Kreaitif Direktoru )

Goruldugu gibi sirketler pazar payini artirmak icin unlulerin hayran kitlesini kullanmaya basladi ve bu yeni trend cogu sirketin ilgisini cekmis durumda ve gunden gune bu trend artiyor.

No comments:

Post a Comment