Son zamanlarda biliosunuz
buyuk sirketler kendi bunyesine unlu filim yildizlarini,sarkicilari ve unlu
spor yildizlarini katmaya basladi. Nedeni ise, unlulerin hayran kitlelerini
kullanarak market avantaji saglamak . Mesela bunlardan bir kac ornek;
§
Ashton Kutcher ( Lenovo Urun Muhendisi )
ABD’li tuketicilerle bulusmak isteyen Cinli
bilgisayar sirketi ureticisi Lenovo, tablet tasarimi icin Ashton Kuttcher ile
anlasma imzaladi. Sozlesmede urunun pazarlamasinda ve tasarlamasinda Lenovo muhendislerine
tavsiyelerini ve urunu gelistirmek icin yardim edilecegi duyuruldu. Asil amacin
Kutcher in urunun gelisimi yardimci olmasi degil pazarlama ve urunu sunumunda
ki reklam yuzu olmasi amaclanmisti. Cunki Kutcher in Twitter da 15 milyon
takipcisi bulunmakta ve yaptigi filimlerle ve tv dizileriylen insanlar
tarafindan cok sevildigi icin bu goreve getirildigi bilinmektedir.
§
Justin Timberlake ( MySpace Kreatif Direktor )
2011 yilinda 3,5 milyon dolar yatirim
yaptiktan sonra 2013 yilinda sirketin Kreatif Direktoru oldu
§
Leonardo
Di Caprio ( Mobli Sirketiin Pazarlama ve PR destekcisi )
Caprio Mobli firmasina 4 milyon dolar
yatirdiktan sonra sirket in yayilmasi ve daha fazla takipci elde etmesi icin
kendi sosyal medya sitesinde sirketin reklamlarina yer veriyor.
Kamera ve gozluk ureticisi olan Polaroid
Sirketi, 2011 yilinda lady Gaga yi kreatif Direktorlugene getirdi ve Lady Gaga
sirketin reklam yuzu oldu.
§
Rihanna (
Mac Kreatif Direktoru )
§
Will.i.am. ( Intel Kreaitif Direktoru )
Goruldugu gibi sirketler pazar payini
artirmak icin unlulerin hayran kitlesini kullanmaya basladi ve bu yeni trend
cogu sirketin ilgisini cekmis durumda ve gunden gune bu trend artiyor.
No comments:
Post a Comment